Wij hebben decennialang gewerkt bij gerenommeerde private banks. En in de loop der jaren kwamen wij tot de volgende drie (ontnuchterende) inzichten, die uiteindelijk geleid hebben tot het ontstaan van Index Capital.
Wanneer je in dienst van een private bank werkt, zijn er twee petten die je kunt opzetten: die van de cliënt en die van de bank. Er zijn helaas veel momenten dat de bank van je vraagt / eist om vooral de pet van de bank op te zetten. Je zou daar met enige mildheid naar kunnen kijken (een bank is immers een commercieel bedrijf), maar daar denken wij anders over. In een sector waar vertrouwen essentieel is, moet u er zeker van kunnen zijn dat u eerlijk en zonder dubbele agenda geadviseerd wordt. Helaas is de veelgebruikte slogan “bij ons staat de cliënt centraal!” in de financiële sector vooral een marketingkreet in plaats van een harde belofte. Als u beseft dat de belangen van u en uw bank anders zijn, dan snapt u waarom er zoveel mis is gegaan (en nog steeds gaat) in de financiële sector.
Veel banken scheppen graag op over hun vele slimme ‘professionals’, kennis en kunde als het gaat om beleggen. Probleem is echter dat succesvol beleggen heel weinig met kennis en kunde heeft te maken, maar vooral met gedrag. Alle beleggingstheorieën, modellen en ingewikkelde beleggingsproducten die worden ontwikkeld door de financiële sector en aan u worden verkocht, zijn goed voor de financiële sector zelf, maar niet voor u. Ze leiden uiteindelijk tot een lager rendement dan waar u recht op heeft: het rendement van de markt.
Uiteindelijk gaat het bij beleggen om een optimale combinatie van rendement en risico. Wij beschikken over tientallen wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat een succesvolle beleggingservaring gegarandeerd is, wanneer een belegger zich strikt houdt aan de volgende drie regels:
Niet toevallig zijn dit de drie essentiële pijlers van indexbeleggen…
Lees meer over "Index Capital"
Index Capital Vermogensbeheer
Marksingel 2f
4811 NV Breda